Google Translator

enfrdeitptrues

Ostatnie komentarze

  • .Leszek
    Proszę bardzo :-)

    Więcej...

     
  • emil
    Dziękuję :-)

    Więcej...

     
  • Monika
    Piąty element to Miłość :-)

    Więcej...

     
  • Kuba
    Piąty element to eter(pole eteru).

    Więcej...

     
  • .Leszek
    Nie ważne gdzie ktoś mówi. Ważne co mówi i z tym można dyskutować, ale na ...

    Więcej...

Gościmy

Odwiedza nas 136 gości oraz 0 użytkowników.

Odsłon artykułów:
2001330

Napisy do wykładu "Scott Olsen - Złoty podział w naturze, fizyce, sztuce i architekturze"
Napisy do pobrania: >>Tutaj<<

00:00:00:forum.swietageometria.info|zaprasza na wykład Scotta Olsena|"Złota proporcja i źródła Towarzystwa Teozoficznego"
00:00:05:Tłumaczenie: |Ania, Leszek, Kamil|forum.swietageometria.info|SasQ - nauka.mistu.info
00:00:09:Bardzo Ci dziękuję Paula, to prawdziwa przyjemność|być tu znów z Wami i widzieć tyle miłych twarzy.
00:00:17: Dzisiejszego wieczora będziemy przyglądać się złotemu podziałowi i korzeniom teozofii.
00:00:22: Przyjrzymy się drodze, jaką przebyłem w odkrywaniu|złotego podziału, nazywanego czasem złotą proporcją,|złotą średnią, a co jest naprawdę boską proporcją…
00:00:34:Zobaczymy też, jak złoty podział odegrał kluczową| rolę w powstaniu Towarzystwa Teozoficznego,
00:00:41:w następstwie wykładu Georga Henriego Felta|z 7 września 1875, który odbył się w mieszkaniu|Heleny P. Bławackiej.
00:00:54:Następnie, dalszemu poszukiwaniu i odkryciu, tzw.|ponownemu odkryciu przez Felta egipskiej Kabały|oraz greckiego kanonu proporcji,
00:01:06:który jest geometryczno-arytmetycznym systemem|(jak go nazywał) proporcji, wyprowadzonym z Natury,
00:01:14: połączonym ze stosunkami i proporcjami|pięciu platońskich brył foremnych.
00:01:22:Opowiem o intrydze dotyczącej domniemanej utraty manuskryptu Felta w bostońskim pożarze
00:01:30:i o tym, jak Claude Bragdon odegrał w tym wydarzeniu|bardzo istotną rolę, wraz z artystką - Violą de Gruchy|(Violą de Guichey?)
00:01:40:Tym, co Felt odkrył ponownie, był uniwersalny|kanon proporcji, który jest Alchemicznym Kluczem|do samej Natury.
00:01:49:Jest on obecny w świętej geometrii takich ludzi jak Schwaller de Lubicz, Keith Critchlow, John Michell;
00:01:57:edytora mojej książki "The Golden Section: Nature's|Greatest Secret" oraz pozostałych książek z serii|Wooden Books - Johna Martineau oraz Lance'a Hardinga.
00:02:05:My przyjrzymy się w szczególności|niektórym pracom Lance'a Harding'a.
00:02:09: Pragnę zacząć od prezentacji krótkiego filmu|"Natura w Liczbach" Cristobala Vila,
00:02:16:który da wam pojęcie, jeśli nie jesteście obeznani|z liczbami Fibonacciego, złotymi prostokątami i spiralami.
00:02:23:Chciałbym, abyście przyjrzeli się obrotowej|liczbie Natury (winding number of Nature): |około 137,5... stopnia.
00:02:30:Zwykle, gdy zaczynam wykład, mam ze sobą| kijek o długości jednego jarda, ale teraz tylko|powiem wam tak na szybko,
00:02:35:że jeżeli przetniemy 36-calowy kijek jardowy|wg złotej proporcji, to otrzymamy kolejno|13 i 3/4 cala oraz 22 i 1/4 cala
00:02:45:lub innymi słowy: |13.75 cala oraz 22.25 cala.
00:02:52:Wiemy oczywiście, że okrąg ma 360 stopni.|Gdy pomnożymy te dwie długości x 10,
00:02:58:to stwierdzimy, że 360 do 222,5 (w stopniach...)| to złota proporcja, podobnie jak 222,5 do 137,5
00:03:09:a to jest obrotowa liczba Natury i w trakcie|mojego wykładu zobaczycie jak to działa.
00:03:15:Możemy więc teraz przystąpić do oglądania|filmu "Natura w Liczbach" Cristobala Vila...
00:03:55:…każda liczba, to poprzednia liczba|w zasadzie pomnożona przez złotą proporcję...
00:04:04:To są złote prostokąty tworzone przez te liczby
00:04:12:I złote, logarytmiczne spirale Natury...
00:04:56:A to ten szczególny kąt...
00:05:14:…który okazuje się być obrotową liczbą Natury i Fizyki|- wszystkich gałęzi Życia.
00:06:43:Tu widzicie sześciokąty, (które dają)| najgęstsze upakowanie przestrzeni.
00:06:48: Pięciokąty dają początek Życiu i Świadomości.
00:07:06:Wiecie już, dlaczego tak polubiłem ten film: |jest dobrym wprowadzeniem do tematu.
00:07:11:Muszę przyznać, że gdy składam prezentację|w Power Poincie, to zwykle łamię wszelkie|zasady tworzenia takich prezentacji.
00:07:18:Używam dużo więcej slajdów, niż ktokolwiek zaleca|i lecę tak szybko, że wygląda to prawie jak film.
00:07:23:Więc proszę, bądźcie świadomi co robię.
00:07:26:Tak więc "Złoty podział i korzenie teozofii"|i oczywiście widzimy obraz Williama Blake'a,|który zwykle nazywamy "Stworzenie Świata"|z ramionami cyrkla, że użyję nazwy technicznej.
00:07:38:Raz jeszcze, to wielki zaszczyt być tu dziś z Wami|w Towarzystwie Teozoficznym.
00:07:43:Chciałbym zadedykować ten wykład|dla K.H. (Koot Hoomi Lal Singh)
00:07:48:jednej z sił stojących za początkami|Towarzystwa Teozoficznego.
00:07:56:Studiował w Oxfordzie od 1850 roku,|był studentem Fechner'a w Niemczech,
00:08:02:i  rzekomo, w poprzednich żywotach,|był Pitagorasem - mądrością Pitagorasa
00:08:07:i świętym Franciszkiem z Asyżu|– współczuciem św. Franciszka.
00:08:10:Macie tu idealny przykład ekspresji|Drugiego Promienia Mądrości Miłości.
00:08:16:Oczywiście, umieściłem jego zdjęcie wewnątrz|złotego prostokąta, podobnie jak wielu artystów,|którzy wymyślili  jak to robić.
00:08:22:Tu jestem ja, mój brat Ted, moja siostra Kathy...|która (jak sądzę) nas teraz ogląda...
00:08:27:Nancy nie było jeszcze na scenie.
00:08:30:A Ted był niesamowitą osobowością,|która miała na mnie olbrzymi wpływ.
00:08:35:Był bardzo sławnym kulturystą i to jemu zawdzięczam|swoją fascynację tą dyscypliną, kiedy byłem młody|i w tym "utknąłem"...
00:08:45: Douglas Baker, w Anglii, był osobą, od której|nauczyłem się starożytnej mądrości.
00:08:52:To był taki rodzaj dorastania z Rudolfem Steinerem|i Alice Bailey, ale moją ulubienicą była pani|Helena Pietrowna Bławacka.
00:09:02:To w sumie on zapoznał mnie z jej pracami.
00:09:05:I to dzięki niej dowiedziałem się, że tak naprawdę|"Platon jest tłumaczem świata", jak tu głosi.
00:09:12:„A idee Pitagorasa i Platona są tożsame|z ideami teozofii.
00:09:19:Co więcej, w jej "Inner Group Teachings"|widzimy jak odnosi się ona do Pitagorasa,|Platona i Euklidesa jako do Wtajemniczonych.
00:09:27:„Euklides nauczył się Geometrii w szkołach mistycznych.|Nowożytni ludzie Nauki jedynie odkrywają na nowo|dawne Prawdy.”
00:09:34:Właściwie to w pewnym sensie straciliśmy z oczu to|do czego dążył Euklides w XIII... (księdze "Elementów")
00:09:39:Zasadniczo w „Elementach” idziesz od punktu, przez linię,|płaszczyznę do bryły i w XIII Księdze porównujesz|stosunki i proporcje pięciu brył platońskich.
00:09:49:To tam zobaczymy dziś pierwiastek z 2, z 3 i złotą średnią.
00:09:54: Pani Bławacka zwróciła uwagę: trzeba mieć na uwadze|"karę za ujawnienie doktryn mistycznych, którą była śmierć".
00:10:02:Istniała przysięga sodalijska, stosowana zarówno|w misteriach eleuzyjskich, jak i innych.
00:10:07:"I choć ujawniamy światu tyle, ile jest zgodne z prawem,|to nawet w naszych doktrynach niejeden ważny szczegół|jest zatajany."
00:10:14:"I tylko ci, którzy studiują ezoteryczną filozofię,|i którzy przysięgali milczenie, są w nie wtajemniczani."
00:10:22:Tak więc moja ścieżka, tak naprawdę|była poszukiwaniem Świętej Liczby.
00:10:26:Mamy tu obraz z Muzeum Watykańskiego|przedstawiający Szkołę Ateńską, autorstwa Rafaela.
00:10:32:Mamy tu Platona z ręką wzniesioną do góry|i Arystotelesa z ręką skierowaną w dół.
00:10:37:Obraz objawia nam hermetyczną maksymę: |"Jak na górze tak i na dole. Jak na dole tak i na górze."
00:10:42:W 1975, jako student na Uniwersytecie w Minnesocie,| napisałem moją pierwszą pracę, którą była|"Estetyka Platońska".
00:10:49:To była moja praca z najwyższym wyróżnieniem,|która powstała na tym uniwersytecie.
00:10:52: Podszedłem do tego tematu bardzo poważnie i...
00:10:56:...tego samego roku pisałem pracę o|"Platońskiej Doktrynie Okultystycznej",
00:11:00: o jego wewnętrznych naukach ezoterycznych,|poruszających temat ontologii (tego, co istnieje)| i jego epistemologii (tego, jak poznajemy rzeczy).
00:11:09:I kiedy mówimy o Platonie, musimy zrozumieć,|że nie mógł on bezpośrednio wyjawić wszystkich|tajemnic, ponieważ zostałby wówczas ukarany.
00:11:16:Ale ujawnił je, dla tych, którzy wiedzą,|jak szukać ich w jego pracach i jak je wyłapać.
00:11:21:Innymi słowy, jak je odtworzyć lub wywnioskować.
00:11:24:Jak widzicie kontynuowałem swoje treningi...
00:11:27: Później, zdałem sobie sprawę - bo kiedy byłem studentem|Uniwersytetu Minnesota, to głównie trenowałem -
00:11:33:- jednak później, doświadczyłem głębokich,|szamańskich doznań w lesie deszczowym w Peru,
00:11:40:kiedy Szaman zebrał wszystkie moje zdjęcia|i stworzył obraz, który możecie teraz sami obejrzeć.
00:11:48:Ok, Timajos.  Platon zaczyna "Timajosa" zdaniem|"1,2,3, ale gdzie podziała się 4 mój drogi Timajosie?"
00:11:59:Jedna z osób, która była tam obecna, poprzedniego dnia,|odeszła. [Olsen opisuje sytuację z dialogu Platona,|w której poszukują niby tej czwartej osoby,|ale faktycznie czwartej figury geometrycznej]
00:12:03:Więc tak, jest tam dosłowne, podstawowe znaczenie,|ale jest tam również o głębsze znaczenie.
00:12:09:Więc Platon pokazuje nam dwa trójkąty:
00:12:13:jeden, który powstaje, kiedy przetniesz kwadrat|- ściankę sześcianu, który symbolizuje ziemię|i otrzymujecie pierwiastek z dwóch.
00:12:20:Następnie przecina on trójkąt równoboczny,|z którego tworzy się:
00:12:24:czworościan foremny (tetraedr) symbolizujący ogień,
00:12:27: ośmiościan (oktaedr) symbolizujący powietrze,
00:12:29: oraz dwudziestościan (ikosaedr) będący wodą.
00:12:31:Mówi, że jest to najpiękniejszy ze wszystkich trójkątów,
00:12:36:lecz później daje wskazówkę, i to jest to, co musicie|zrozumieć, gdy czytacie takich ludzi jak Platon|- że jest tam głębsze, ukryte znaczenie.
00:12:43:I w jego akademii, dla jej członków, istniała ustna|doktryna, zwana "agrafa dogmata" ("nauki niespisane")
00:12:50:która ukazywała głębsze prawdy,| ale my musimy wyczytać je z jego prac.
00:12:56: Platon mówi więc: "Te oto uważamy za|oryginalne elementy ognia i pozostałych figur,
00:13:02:ale zasady, które je poprzedzają, zna tylko Bóstwo|i ten z ludzi, który jest jego przyjacielem.
00:13:08:Każdy, kto potrafi wskazać piękniejszą|formę konstrukcji tych figur od naszej,
00:13:13:będzie niósł palmę pierwszeństwa,|nie jako wróg, lecz jako przyjaciel...
00:13:17:Ten, kto nie zgodzi się z tym, co głosimy i wskaże,|że się mylimy, może ogłosić przyjacielskie zwycięstwo."
00:13:23:Innymi słowy, jeśli przyjrzymy się uważniej,|wskazuje on cały czas na głębsze, ezoteryczne,|ukryte znaczenie. Cytat jest z Timajosa, 53a - 54 b.
00:13:33:Wiemy od jego siostrzeńca, Speusippos'a,|który przejął jego Akademię, gdy ten umarł
00:13:38:[Arystoteles nie przyjął tej roli, stworzył|własną szkołę zwaną Lykeion (Liceum)]
00:13:44:ale z prac Speusippos'a o pitagoreizmie,|których fragmenty posiadamy,
00:13:50: dowiadujemy się, że jest jeszcze jeden trójkąt.|Trójkąt równoboczny nie jest przepołowiony,|by mógł reprezentować Jedność.
00:13:57:Ten, którego brakuje, to ten, który tworzy|dwunastościan (dodekaedr), Kosmos.
00:14:03:Mamy cztery elementy, ale piąty ma 12 ścian,|które są pięciokątami.
00:14:09:Trzeba dojść do tego, jaki tam jest trójkąt.
00:14:13:A żeby to zrobić, musicie zrozumieć|złoty stosunek, złote cięcie,
00:14:18:a było to całkowicie zakazane, ponieważ|był to wielki klucz Misteriów, ujawniany|tylko podczas Inicjacji.
00:14:24:Widzimy więc: 1,2,3, lecz gdzie jest 4|mój drogi Timajosie? I oto jest.
00:14:31:Jeśli weźmiecie bryły Platońskie i zagnieździcie je|jedna w drugiej  (co jest tym, co zrobił Euklides|w XIII księdze "Elementów"),
00:14:38:to odkryjecie, że gdy umieścicie dwudziestościan (ikosaedr)|...i ci z was, którzy weszli do tego budynku przez bramy,|zauważą, że są tam dwa filary, a na ich szczycie Claude|Bragdon umieścił dwudziestościan i dwunastościan.
00:14:53:Tak więc same złote stosunki. Będziemy mówić dziś wieczór|także o Claude Bragdonie, z bardzo ważnego powodu.
00:14:59:więc kiedy wewnątrz sześcianu (ziemia)| umieścisz dwudziestościan (woda)
00:15:06:i kiedy krawędź zetknie się ze ścianą sześcianu,| to jeśli ma ona długość 1, wówczas długość| krawędzi sześcianu wynosi Fi.
00:15:16:To jest grecka litera Fi (większe Fi),|która oznacza złoty stosunek.
00:15:21:Istnieje Większy sposób patrzenia na to,|lecz jest także Mniejszy, co zobaczymy,|którym jest 1/Fi. Zobaczymy to później.
00:15:30:Gdy zrobimy podobną rzecz i umieścimy dwudziestościan|w ośmiościanie (powietrzu), czyli trochę inaczej,
00:15:38:to wierzchołek (dwudziestościanu) przetnie|krawędź (ośmiościanu) w punkcie złotego cięcia.
00:15:44:To jest litera Fi, ale brakuje jej kawałka na dole.|Więc mamy tu stosunek Fi (złotej liczby) do 1.
00:15:53: Podobnie, gdy weźmiemy krawędź dwudziestościanu|wynoszącą 1 i zejdziemy z nią w dół, na drugą stronę,|to zobaczymy, że to jest dokładnie Fi.
00:16:03:I tworzymy w ten sposób złoty prostokąt.|W rzeczywistości są tu trzy złote prostokąty|przecinające się pod kątami prostymi.
00:16:13:"Według Platona Jednia i Nieograniczona Diada..."|-  i to jest klucz - "Jednia jest Dobrem, które|znajdujemy w Państwie Platona"
00:16:20:ale nie mógł on nam dokładnie powiedzieć|czym jest Nieograniczona Diada, o której mówił,|że jest Wielkim i Małym; Większym i Mniejszym,|„które są zasadami wszelkich rzeczy, nawet samych Form”.
00:16:35:Innymi słowy, u podstaw całego stworzenia leżą|dwie zasady: Jednia i Nieograniczona Diada.|I zrozumienie tego równa się zrozumieniu|mechaniki samego stworzenia.
00:16:45:Simplicius zapisuje w komentarzach Aleksandra|do zaginionej księgi Arystotelesa „O Dobru”,|że to co nazwano “O Dobru” lub “Dobrem”,|Akademia nazywa Jednią.
00:16:57:I są inni, jak widzicie, którzy także to zapisali,|ale zauważcie, iż oni także utrzymują, że komentarze|Platona są niejasne, nawet kiedy daje on wykład.
00:17:08:Musiał nadal ukrywać pewne rzeczy... Tak przy okazji,|był on bardzo krytykowany za ujawnianie tajemnic|Eleusis, Samotraki i misteriów egipskich.
00:17:19:Tutaj mamy podstawowy, pierwszy podział.
00:17:23:Bierzemy linię i tniemy ją w taki sposób,|że otrzymujemy proporcję.
00:17:29:By pokazać wszystkie slajdy, będę musiał| przez niektóre z nich przejść bardzo szybko,
00:17:34:ale na ten spójrzmy nieco dłużej,|bo jest to podstawa wszelkiej trójcy.
00:17:39:Mamy więc całą linię i na tę chwilę powiemy, że|jest to duże Fi = 1.6180339... lub z grubsza 1.618...
00:17:51:Tniemy ją złotym cięciem i mamy|mniejsze fi = 1/Fi = 0,6180339...
00:18:00:- dokładnie ta sama liczba pomniejszona o 1.| To jest Jedność/Jednia
00:18:05:Tak więc 1 staje się średnią geometryczną| pomiędzy Mniejszym i Większym.
00:18:10:Jeden i nieograniczona diada - Większe (Fi) i Mniejsze (fi).| Większe niż co? Niż 1. Mniejsze niż co? Niż 1.
00:18:19:To staje się Wisznu. To jest Brahma (Fi),|to jest Wisznu (1), a to jest Sziwa (1/Fi).
00:18:24:To jest Ojciec, to jest Syn, a to jest Matka.| Czy jakkolwiek chcemy na to patrzeć.
00:18:31:I w istocie, mędrcy - matematycy w Aleksandrii| byli tymi, którzy uczyli chrześcijan jak stworzyć| ich Trójcę.
00:18:39:Za każdym razem, gdy mamy kwiat, a większość kwiatów|jest pięciokątna i jest ku temu bardzo dobry powód,
00:18:47: ponieważ zawsze kiedy masz pięciokąt,|to możesz w niego wpisać pentagram.
00:18:56:A kiedy w pentagramie przecinasz tę całą linię tutaj,|to to może być Większe, to może być Mniejsze,| a pomiędzy nimi jest Jedność/Jednia.
00:19:07:To tworzy fraktal. I tak działa natura.|Cała natura jest holograficzna.|Od góry do dołu tworzy ona fraktale.
00:19:14:Niezależnie od tego na jak wielkie i małe rzeczy|patrzymy, znajdziemy tam ten sam wzór,| przenikający wszystko, niezależnie od skali.
00:19:21: Ponadto, gdy weźmiemy ten fragment, to tu jest|złote cięcie. Tu jest dłuższa część, tu krótsza|i tworzy to ciąg fraktalny według złotej proporcji.
00:19:31:A tu jest jak to działa. Całość ma się do platońskiego,|wyższego świata idei, tak jak ten do niższego|świata zmysłowego,
00:19:40:tak jak świat form ma się do świata|matematycznych obiektów
00:19:45:i jak powszednie obiekty w naszym świecie mają się|do naszych wytworów - jeśli wiemy co robimy -|w sztuce, architekturze, etc.
00:19:54:To jest oryginalny rysunek, jaki wykonałem|i nieco go animowałem, co zobaczycie za chwilę,
00:20:00:ale chcę, byście zwrócili uwagę, że jest tam jeden kąt,|który idzie w ten sposób i jest to 26,5 stopnia,|co pojawi się później i co jest bardzo ważne.
00:20:09:To jest sposób w jaki tworzymy złoty prostokąt: |bierzemy kwadrat, dzielimy go na pół w ten sposób,
00:20:16:bierzemy przekątną (tam jest te 26,5 stopnia, które jest|tak ważne - w Egipcie, na płaskowyżu w Gizie, w piramidach)
00:20:27:Nie będzie tu ruchu po łuku, ale zobaczycie| linię (przerywaną) w dół,
00:20:31: przedłużamy linię dotąd, bo bierzemy cyrkiel, wbijamy|tutaj, odmierzamy przekątną, rysujemy łuk na dół
00:20:38:i teraz mamy mniejszy złoty prostokąt w kolorze żółtym,|ale ten cały jest także złotym prostokątem.
00:20:47:Następnie z tego punktu (H) tworzysz ten łuk i przecinasz|tę linię, która teraz jest pierwiastkiem z 1,618...
00:20:57: Przeniosłem ją na dół - linię o długości pierwiastka z Fi| lub pierwiastka z Większego, jeśli wolicie.
00:21:03:To jest Większe (Fi), to jest Mniejsze (fi)
00:21:06:To jest połowa pierwiastka z dwóch [1/2 * r2(2)]|- to jedyna przybliżona wartość tutaj.|Inne są absolutnie dokładne.
00:21:13:Innymi słowy jest to matryca - łono,|z którego pochodzą inne proporcje.
00:21:19:Więc tutaj jest pierwiastek z trzech,|tutaj pierwiastek z dwóch|- i te dwa są dokładne.
00:21:24: Ponadto widać tu jak jest tworzony kwadrat| - te przerywane linie.
00:21:29:Są tu kwadraty i sześciany Natury, a tutaj są trójkąty|równoboczne, które tworzą trzy inne bryły platońskie.
00:21:38:Jedyna, której brakuje, składa się z pięciokątów|i w całości wiąże się ze złotą proporcją.
00:21:45:A upraszczając, to jest Większe (Fi),|to jest Mniejsze (fi)
00:21:50: Pierwiastek z Większego,|połowa pierwiastka z dwóch,
00:21:53: pierwiastek z dwóch
00:21:54: pierwiastek z trzech.
00:21:55:Nazwałem to złotym kielichem Oriona
00:21:58:Coś bardzo podobnego robił George Henry Felt.
00:22:03:Umieszczał różne proporcje w diagramie, którego|architekci, artyści i naukowcy mogliby użyć,|aby zrozumieć tajemnice Natury.
00:22:14:Ostatnia książka o złotym podziale to|"De Divina proportionae" Luca Pacioli,|który znany było jako "mnich upojony pięknem"
00:22:24:Tu w rogu widzimy dwunastościan, tutaj widać bryłę|Archimedesa. Tak przy okazji: jest 13 brył Archimedesa.
00:22:33:5 i 13 to jaki rodzaj liczb?|Obie to liczby Fibonacciego.
00:22:38:Idziemy 5 - 8 - 13 i zwróćcie tu na coś uwagę...
00:22:42:8:3 to zasadniczo złota proporcja, a 13:5 to|złota proporcja do kwadratu. Podnosimy się|o oktawę, że tak powiem...
00:22:54:To pochodzi z książki Pacioli, którą dostałem| kiedy byłem we Florencji.
00:22:59:Widzimy tutaj pięciokąt i złote cięcie| na jego przekątnej.
00:23:05:I okazuje się, że rysunki wykonał nie kto inny| jak Leonardo Da Vinci.
00:23:09:Niewątpliwie, epoka Renesansu, która nastąpiła,|to oczywiście Marsilio Ficino i tłumaczenia Platona,|Arystotelesa, Plotyna i nauk hermetycznych,
00:23:19:ale była tam również matematyczna wiedza starożytnych|Greków i Egipcjan. I w tym rzecz, stoimy u progu nowego|renesansu! Chyba, że będziemy staczać się dalej...
00:23:32:Tutaj mamy pięć brył platońskich. I raz jeszcze: |to jest ogień, to jest powietrze, to jest ziemia,|to jest woda,
00:23:41:a to jest dwunastościan - bryła symbolizująca Kosmos.|Tutaj mamy 13 brył Archimedesa.
00:23:49:Ta jedna, na którą wskazuję jest bardzo znacząca.|To dwudziestościan ścięty.
00:23:54:Kiedy zetniesz wierzchołki dwudziestościanu, to zobaczysz,|że otrzymasz pięciokąt otoczony przez pięć sześciokątów.
00:24:02:I oczywiście, zaprowadziło to do Nagrody Nobla|w dziedzinie chemii, jeśli chodzi o inne formy węgla.
00:24:07:Tutaj mamy dwudziestościan i dwunastościan z filarów|(Amerykańskiego) Towarzystwa Teozoficznego.
00:24:14:Widzieliśmy już ten dwudziestościan, ale gdy weźmiemy|dwunastościan, to te punkty wyznaczają środki jego ścian.
00:24:24:To dlatego te bryły są swoimi dualami. Umieszczone|w sobie, pasują do siebie idealnie i wszystko|rezonuje tu w złotej proporcji.
00:24:32:Jednym z moich ważniejszych mentorów i nauczycieli|był profesor David Bohm z Birkbeck College|na Uniwersytecie w Londynie
00:24:38:[Zdałem sobie sprawę, że dźwięk zaczyna trochę|przerywać jeżeli nie trzymam tego w tym miejscu.]
00:24:44:Oto, co powiedział David Bohm. To jest naprawdę ważne|i pochodzi z jego książki "Niepodzielny Wszechświat"
00:24:49:"Podstawowe cechy kwantowego połączenia są takie,|że cały Wszechświat jest w pewien sposób zwinięty|we wszystkim i każda rzecz jest zwinięta w całości."
00:25:01:Naszym tematem jest dziś to, w jaki sposób|to zwijanie zachodzi. O tym właśnie mówimy.
00:25:06:W tym kryje się tajemnica|"Jak na górze, tak i na dole".
00:25:09:Musi istnieć jakiś środek,| który łączy górę i dół.
00:25:13:W ten właśnie sposób otrzymujemy Trójcę: |istnieje pośredni czynnik, który wiąże rzeczy ze sobą.
00:25:19:Na okładce magazynu "Scientific American",|widnieje pytanie: "Czy jesteś hologramem?"
00:25:23:Fizyka kwantowa mówi, że cały wszechświat może nim być,|ale nie tylko "może być", w taki sposób teraz wygląda.
00:25:30:Wszystko jest fraktalne, a fraktal to (łac.) "złamany"|i łamie się według złotego podziału, od góry do dołu.
00:25:38:Więc później, kiedy przyjrzymy się kwarkom, to zobaczycie,|że kwarki, które są podstawą cząstek subatomowych|rezonują ze sobą zgodnie ze złotą proporcją.|Są różnymi funkcjami złotej proporcji.
00:25:52:Toteż i sam wszechświat - tu na okładce|New Scientist - jest fraktalny.
00:25:58:I tak jak widać to na tym warzywie,|bierzesz dowolną jego część, powiększasz ją|i znów otrzymujesz pełny obraz.
00:26:05:Bławacka stwierdziła, że "w okultyzmie|atomy nazywane są wibracjami". To dlatego|mamy dziś takie rzeczy jak Teoria Strun.
00:26:14:Wszystko jest muzyczną harmonią, dlatego mamy|zdolność fali i cząsteczki do przechodzenia jedna|w drugą. Są zasadniczo nutami, muzycznymi nutami.
00:26:25:"Złota fizyka & subtelna średnia Natury - na początku| zeszłego roku (dokładnie 7 stycznia 2010) dokonano|sensacyjnego odkrycia w samym sercu mechaniki kwantowej.
00:26:38:Fizycy w trzech brytyjskich laboratoriach|(w Oxford, Bristol oraz w Laboratorium Rutherforda)
00:26:42:i ich współpracownicy z niemieckiego|laboratorium, empirycznie stwierdzili|(używając zasady nieoznaczoności Heisenberga),
00:26:49:że złota średnia, jest w rzeczywistości|(proporcjonalną) zasadą symetrii|w samym centrum teorii kwantowej.
00:26:59: Potwierdza to teoretyczną pracę mojego|dobrego przyjaciela Mohammeda El Naschie,
00:27:05:który jest prawdopodobnie największym z żyjących fizyków,|który pracuje ze złotym podziałem, by rozwiązać wszystkie|najtrudniejsze zagadki w fizyce.
00:27:15:To jego artykuł: "Czy kwantowa przestrzeń|jest losowym zbiorem Cantora z wymiarem|złotej średniej w swym jądrze?"|Widzicie datę? Rok 1994...
00:27:24:Był dwa razy nominowany do nagrody Nobla|i jestem pewien, że w przyszłości ta nagroda|zostanie mu przyznana.
00:27:32:Tu widzimy "Uwagi na temat subtelnej średniej w fizyce".|Jeśli spojrzycie niżej, to zauważycie, że mówi on|o złotej liczbie, złotym podziale do potęgi trzeciej.
00:27:43:Tu mamy kolejną pracę El Nashie'go: |"Kod Fibonacciego w tle super strun i p-bran.|Odpowiedź na fundamentalne pytanie Michio Kaku."
00:27:53:Kaku zadaje kilka naprawdę ważnych pytań,|ale odpowiedzi na nie są już znane i wszystko|jest tutaj. Odpowiedzią jest złota proporcja.
00:28:02:To samo zostało odkryte w genetyce.|Kiedy nukleotydy kształtują się i organizują,| robią to według liczb Fibonacciego.
00:28:14:Za każdym razem, gdy masz do czynienia z liczbami|Fibonacciego, masz przybliżenie do złotej proporcji.
00:28:20:Natura lubi używać liczb całkowitych, stąd złota proporcja|jest przekładna na liczby Fibonacciego i - jak zobaczymy|później - na liczby Lucasa.
00:28:32:John Martineau, o którym wspomniałem wcześniej, to|twórca wszystkich 'Wooden Books' oraz edytor i projektant|mojej małej książki, która znalazła się na jednym|z pierwszych miejsc w 'The New York Bookshow' za projekt.
00:28:47:Oto, co on odkrył: jeśli weźmiesz orbity planet,|weźmiesz uśrednione orbity - tak, są one eliptyczne,|zbliżone kształtem do okręgu -
00:28:56:-  wyliczysz ich roczne średnie, zrobisz to dla Ziemi,|zrobisz to dla Merkurego i zgadnij co?
00:29:03:Są one połączone złotym podziałem do kwadratu.
00:29:06:Co więcej... Jeśli weźmiesz średnicę Ziemi lub jej obwód|- bierzesz uśrednioną średnicę (także Merkurego)
00:29:16:to Ziemia i Merkury są w tym samym stosunku złotego|podziału podniesionego do kwadratu - 2,6180339 etc|z dokładnością do 99,999%
00:29:27: Dalej...|...to pochodzi z obserwacji...
00:29:31:Gdy obserwujesz Wenus przez okres 8 ziemskich lat|- pomyśl o Fibonaccim, który tu się wyłania -|formuje ona wzór pięciokątnej rozety,|układającej się w pentagram.
00:29:43:Na Wenus wyrysowanie tej ścieżki zajmuje 13 lat.
00:29:47:Wszystko w całym systemie jest harmonijnie połączone .
00:29:51:Jeśli przyjrzysz się relacjom orbit różnych planet,|zaczniesz dostrzegać te niezwykle piękne wzory|w ich organizacji.
00:30:01: Dopiero widzieliśmy wzór Ziemi i Wenus, a tu|widzicie całą tę harmonię, która ma miejsce.
00:30:06:Na tym zdjęciu jestem z (chyba) pierwszym uczniem|Buckminster Fullera - Keithem Critchlowem,|nauczycielem świętej geometrii.
00:30:15:To on zaprojektował Centrum Krishnamurtiego w Anglii.
00:30:21:Genialny, wspaniały człowiek, najlepszy święty geometra|z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia.
00:30:25:Wiele się od niego nauczyłem na licznych, kairskich|spotkaniach poświęconych świętej geometrii.
00:30:29:Tutaj jesteśmy w Preston, w Colorado w czasie|jednej z jego Kairskich Szkół Letnich.
00:30:34:Widzicie jak tworzymy wielkie pentagramy|z bambusowych patyków. Będziemy tworzyć|ogromne bryły platońskie i archimedesowskie.
00:30:43:Tutaj jestem...
00:30:45:z jego wnukiem,
00:30:47:byliśmy w Anglii, na kolejnej Kairskiej Szkole Letniej.
00:30:52:W sobotę będziemy robić nie tylko rysunki,|ale także niektóre bryły geometryczne.
00:30:58:Nie tak skomplikowane jak te. Jeśli  zrobimy kilka,|to może w przyszłości będziemy tworzyć takie jak te.
00:31:03:Możecie zobaczyć, że gdy zagnieździcie w sobie te bryły|- to jest to, do czego zmierzał George Henry Felt|za pomocą dwuwymiarowych rysunków -
00:31:14:ale można to robić także w 3 wymiarach i uzyskasz wtedy|harmonię stosunków pierwiastka z 2,3 i z 5, z którego|wyprowadza się złoty stosunek i potem złoty podział|lub złoty stosunek idzie już wszędzie...
00:31:29:Tu jestem z Keithem Critchlowem i jeszcze|jednym z moich nauczycieli - Johnem Michellem,|który już nie żyje.
00:31:34:Cudowny człowiek, wspaniały artysta.
00:31:37:Obaj to wielcy znawcy Platona.|Tutaj patrzą na jeden z obrazów Johna.
00:31:42:To jest piękna książka. Jeśli zechcecie sięgnąć|po wspaniałą, pięknie ilustrowaną literaturę, to tu|jest jego "Święta Geometria, Jak stworzono świat".
00:31:50:Zanim umarł, zrobił dla mnie rysunek.
00:31:56:Spójrzmy...
00:31:58:To ciekawy wierszyk. Może jesteście w stanie|to zobaczyć, ale przeczytam go dla Was:
00:32:01:"Fi w nowym świetle"|(New light on Phi)
00:32:03:"Książka, którą bardzo cenię|- jest dumą mej kolekcji"
00:32:08:[Tak... po prostu nie mogę uwierzyć,|że to dla mnie zrobił.]
00:32:11:"To Olsena nowe dzieło|na temat złotej sekcji"|(złotego cięcia)
00:32:14:"To coś, co - gdy zrozumiecie -| może zmienić świat cały"
00:32:18:Napisał to w taki sposób, że gdy cofniesz się|i przeczytasz raz jeszcze:
00:32:21:"Mógłby on zmienić świat, gdyby był zrozumiały.|Jestem pewien, że władze dawno by go ukryć chciały"
00:32:25:"Sekret, jaki ujawnia,|do tworzenia życia jest kluczem"
00:32:29:"Nie umiem wyjaśnić tego słowem,|więc obrazek podrzucę".|I wykonał piękny odręczny rysunek.
00:32:35:Tu mamy Benjamina Brightona.
00:32:38:Moja książka "Golden Section" nie ujrzałaby światła|dziennego, gdyby nie jego niezwykła praca.
00:32:44:Jego wkład był zdumiewający.
00:32:46:W istocie, w ostatnim lub przedostatnim dodatku pt.|"Więcej magii Lucasa" znajdziecie takie rzeczy,|których nie rozumie chyba żaden naukowiec.
00:32:55:To jest oszołamiające i łączy muzykę|z rytmami kosmosu i jego geometrią.
00:33:02:To jest oczywiście książka "Golden Section"|(Złoty Podział).
00:33:05:To są ilustracje pochodzące z tej książki.| Większość z nich została wspaniale|zaprojektowana przez Johna Martineau.
00:33:14:Niektóre obrazki, takie jak jak Zaisinga czy| Leonarda Da Vinci zaczerpnięte zostały od innych.
00:33:20: Dalej, Huston Smith jest wielką postacią.|Jestem tu razem z nim i Ram'em Dass.
00:33:24:Huston ma zamiar napisać przedmowę do mojej nowej|książki "Boska proporcja. Matematyczna doskonałość|wszechświata".
00:33:36:Gdy spędzałem z nim lato napisałem tę pracę: |"Platon i Boska Proporcja: Wzniesienie|ku Pierwszej Zasadzie"
00:33:43:Zaprojektowaliśmy już okładkę do nowej książki,|i jak mówiłem, powinna się ona ukazać|na wiosnę 2012 roku.
00:33:51:Jestem tutaj z kimś kogo chciałbym, abyście|wszyscy poznali, jeśli go jeszcze nie znacie.
00:33:56:Jest teozofem, żyje w Anglii, jest jednym|z najbardziej błyskotliwych fizyków i teozofów| jakich kiedykolwiek spotkałem.
00:34:04:To jest jego książka: "Matematyczny związek nauki|i religii." Musicie to mieć tutaj, w swojej bibliotece.
00:34:12:Jest absolutnie nadzwyczajna i łączy fizykę cząstek|elementarnych z Drzewem Życia, Sri Yantrą, I-Ching...
00:34:22:I nie na chybił trafił, ale wiąże te rzeczy|i trafia w samo sedno.
00:34:27:A w "Chaotic Climate Dynamics" A.M.Selvam'a odkryjecie,|że zawirowania pogodowe również są powiązane|ze złotą proporcją i nieliniową dynamiką.
00:34:38:Obrotowa liczba huraganu i również tornada - jak|przypuszczam - to 137,5 stopnia. To jest żyjąca istota.
00:34:48:Roger Penrose i Stuart Hameroff poszukiwali miejsca,|w którym znajduje się świadomość.
00:34:53: Przyglądali się mikrostrukturom w komórkach,|zwanym mikrotubulami.
00:34:59:Interesujące w mikrotubulach - gdzie odkrywają kwantową|mechanikę świadomości - jest to, że zbudowane są one|z 13 dimerów tubuliny, z których osiem zwija się|w jednym  kierunku, a pięć w odwrotnym.
00:35:12:13 do 8;  8 do 5 - to wszystko są|złote stosunki.
00:35:16:Innymi słowy, jesteśmy kamertonami,|gdyż wszystko jest rezonansem.
00:35:19: Budda siedział pod drzewem Bodhi i wchodził w samadhi,|a przez to w rezonans, kwantowe połączenie, jeśli nie|ze wszechświatem, to na pewno z galaktyką.
00:35:30:Tu mamy cząsteczkę klatrynową, która znajduje się|na czubku mikrotubul i przy szczelinie synaptycznej.
00:35:37:Te klatryny okazują się być "piłkami Buckiego".|To fulereny. Innymi słowy - jak widzieliśmy już|wcześniej - to pięciokąty otoczone sześciokątami.
00:35:49:Tutaj widzimy jak odkryli węgiel C60. Widzimy|zarówno najgęstsze upakowanie przestrzeni|oraz życie i świadomość, tutaj.
00:36:00:Kolejny dobry przyjaciel, Edgar Mitchell, który także|osiągnął samadhi podczas powrotu z wyprawy|na księżyc. Założył Instytut Nauk Noetycznych.|[www.noetic.org]
00:36:08:Miał bardzo ciekawe komentarze.|Tutaj mamy wspólną prezentację...
00:36:13:Jego miała tytuł: |Granice badań nad świadomością|(Frontiers of Consciousness Studies).
00:36:16:a mój obszar zainteresowań to rezonans|i to jak zmienia się jaźń. Umieramy - to coś|dla obecnego tu Lamy -
00:36:22:...umieramy dla ego, by następnie ponownie|zjednoczyć się z Większym... czymkolwiek to jest.
00:36:30:Tak więc: |"Świadomość, rezonans i tożsamość jaźni"|(Consciousness, Resonance and Self-Identity).
00:36:34:Spójrzmy na ciekawy komentarz jaki zrobił|w "Umysł Natury: kwantowy hologram"|(Nature's Mind: the Quantum Hologram)
00:36:40: Do niedawna, nauka powszechnie akceptowała myśl, że|mózg jest podobny do złożonego klasycznego komputera,|niezdolnego do wspierania procesów kwantowych.
00:36:49:"Praca Hammeroff'a oraz Penrose'a nad wyizolowaniem|i opisaniem mikrotubul w tkance mózgowej
00:36:55: przyczyniła się do ponownego rozważenia tego dogmatu,| i wznowiła zainteresowanie odkrywaniem kwantowych|procesów" zachodzących w istocie ludzkiej i jej mózgu.
00:37:05:Byłem również w Nowym Jorku z kilkoma warsztatami,|wraz z Lance'm Hardingiem, na którym skupimy się|później w tej prezentacji.
00:37:13:Alex Gray, wspaniały artysta-wizjoner i Zacharian Gregory,|który wykonał kilka rysunków do mojej książki "Golden Section".
00:37:21:"Złoty podział i kanon proporcji człowieka"|(The Golden Section and The Canon of Human Proportion)|- ponownie coś, do czego zmierzał George H. Felt.
00:37:29:Tutaj stoję z Lance Hardingiem. To jest Alex Gray,|to jest Dan Daddy, a to Zachary Gregory.
00:37:39:Mamy tu E8. To jest rodzaj centrum tego jak|prawdopodobnie wygląda mikrostruktura kosmosu.
00:37:47:I jak głoszę, wszystko jest tu powiązane|ze złotymi stosunkami.
00:37:51:Na początku był LOGOS...
00:37:54:Ewangelia według św. Jana|jest nie tylko -
00:37:58:- jak twierdzi biskup Spong, z którym|miałem niedawno bardzo interesującą|rozmowę - księgą żydowską...
00:38:03:Nawiązuje ona także do starożytnej|mądrości Greków.
00:38:09:A LOGOS, po grecku, oznacza proporcję.
00:38:12:Oznacza relację, może też znaczyć 'Słowo'|i 'Dźwięk', Sabad, ale jest to zasada mediacji...|pomiędzy skrajnościami.
00:38:21:Jest to wzór, który łączy konceptualne|powiązanie między jednością i wielością.
00:38:25:I przy okazji, tak właśnie działa ZŁOTA PROPORCJA.|TO w niej kryje się TAJEMNICA TEGO, JAK JEDNOŚĆ|STAJE SIĘ WIELOŚCIĄ i JAK KAŻDE Z WIELU|POWRACA DO JEDNOŚCI.
00:38:34: Dzieję się tak poprzez związek|ze złotym podziałem czy proporcją.
00:38:37:Jest to łącznik pomiędzy|jednością i różnorodnością.
00:38:40:„Quest books” opublikowało książkę Davida Fideler'a,|który także jedzie ze mną do Aleksandrii w Egipcie|i także będzie miał swój wykład...
00:38:48:...o swej książce: |„Jezus Chrystus - Syn Boży”
00:38:52:Zatem proporcja w Jego Logosie,|to związek pomiędzy dwoma wielkościami.
00:38:55: Przykładowo mamy 1:2 (jeden do dwóch)|co można po prostu zapisać jako 1/2.
00:39:01:Zauważcie, że odwrotność stosunku 1:2 to 2:1|(2 do 1  lub  2 dzielone przez 1),|co oczywiście równa się 2.
00:39:08: Proporcja to ANALOGOS i występuje kiedy|stosunek się powtarza. Na przykład: |1:2 jest takie jak 4:8 albo 1/2 = 4/8
00:39:20:Są one ekwiwalentne pomimo tego,|że są to różne liczby.
00:39:22:Nie będziesz mieć proporcji, dopóki|stosunki nie będą ekwiwalentne.
00:39:27: Proporcja nieciągła, tak jak widzimy tu powyżej,|ma cztery różne liczby.
00:39:33:Nazywamy ją nieciągłą,
00:39:35:ale Platon w "Timajosie" daje bardzo ważną wskazówkę|dotyczącą potrzebnego tutaj rodzaju związku.
00:39:42:W Timajosie (31b-32a) mówi on: "Dwie rzeczy nie mogą|dobrze trzymać się razem bez czegoś trzeciego.|Musi być między nimi jakiś wiążący łącznik.
00:39:53:A najpiękniejszy łącznik to taki, który stanowi|najlepszą jedność siebie i tego co jednoczy.
00:40:00:Tym, co najlepiej spełnia te warunki|jest proporcja (analogia)."
00:40:05:Łącznik, o którym tu mówi, to coś,|co nazywamy średnią geometryczną.
00:40:11:Mamy średnią arytmetyczną, harmoniczną, ale|to średnia geometryczna jest kluczem do Natury.
00:40:16:I tu wchodzi do gry złoty podział, bo jest to średnia|geometryczna wszystkich geometrycznych średnich.
00:40:23:Tak więc, proporcja ciągła składa się tylko|z trzech różnych członów, jak np. 1:2::2:4|(1 do 2, ma się tak, jak 2 do 4)
00:40:30:"Zauważcie, że liczba 2 się powtarza, więc 2|robi tu za średnią geometryczną między 1 i 4.
00:40:35:Co to znaczy, że coś jest średnią geometryczną?
00:40:38:Jeśli mamy trzy liczby, oznaczmy je A,B,C|i B w środku jest geometryczną średnią,|to znaczy to, że B = pierwiastek z A razy C.
00:40:49: Podstawiając liczby:  2=pierwiastek z 1x4.|1x4=4, a 2 jest pierwiastkiem z 4.
00:40:56: Pierwiastek kwadratowy - dla tych, którzy mają|jakiekolwiek opory przed matematyką - to|po prostu liczba, która pomnożona przez siebie,|daje w wyniku liczbę sprzed tej operacji mnożenia.
00:41:06:Istnieje tylko jeden sposób, w jaki dana wielkość|może za pomocą "pojedynczego cięcia" zyskać|PROPORCJĘ. I to jest teraz kluczem.
00:41:13:Znamy to pod nazwą ZŁOTY PODZIAŁ lub - jak mówili|Starożytni Egipcjanie - "PIERWOTNE CIĘCIE"|(PRIMORDIAL SCISSION).
00:41:19:I od razu daje to nam PROPORCJĘ.|Nie istnieje żaden inny sposób, by to zrobić.
00:41:23:Wyobraź sobie linię przeciętą na dwa odcinki| - jeden krótszy, a drugi dłuższy,
00:41:28: ponieważ, gdy przetniesz ją na pół,|to cała linia będzie się miała do jednego|z odcinków jak 2:1,
00:41:33:ale te dwa odcinki będą|względem siebie jak 1:1.
00:41:38:[Te stosunki] nie są równe!|Więc (tą drogą) nie otrzymasz proporcji,
00:41:41:ale gdy przetniesz linię złotym cięciem, to|jest to boski sposób na natychmiastowe|otrzymanie pewnego "pchnięcia"...
00:41:47:I zauważcie, że jest to asymetryczne cięcie,|które daje proporcję.
00:41:51:To nie jest obustronna symetria.
00:41:53:Nie przecinasz linii przez środek.
00:41:55: Przecinasz nieco obok środka
00:41:56:i od razu widzisz, że droga środka, nie jest|drogą biegnącą przez środek. Nie jest w centrum,|jest poza nim. Z bardzo ważnych powodów.
00:42:05:Ok, nazwiemy całą długość linii Większym (The Greater).|Krótszy odcinek Mniejszym (The Lesser).|A średnia wynosi 1.
00:42:11:Oto, co dzieje się, gdy macie 'Fi'... 'Fi' tutaj|i 'fi', które można również ująć jako '1/Fi'.
00:42:20:I to tu mamy.
00:42:22:Teraz odwróciłem to, co pokazałem wcześniej,|lecz jest to bardziej typowe w kategoriach (rzeźby).
00:42:26:Gdybyś był rzeźbiarzem - Michałem Aniołem,|albo starożytnym Grekiem -
00:42:31:to robili oni tak, że brali blok marmuru i używali|swoich trójostrzowych suwmiarek (Fi-miarek Uśmiech|i zaznaczali miejsce, w którym jest pępek.
00:42:38:I ten punkt pępka, przecina linię|złotym cięciem.
00:42:42:Mierzę studentów od dwudziestu kilku lat,|polecając im zmierzyć wzrost i wysokość|do miejsca, gdzie mają pępek.
00:42:49:I dostrzegam, że znakomita większość wyników|leży w pobliżu ciągu Fibonacciego lub tego,|co zwie się ciągiem Lucasa.
00:42:54:Bo tak właśnie działa Natura!|Jesteśmy podobni do roślin|i innych zwierząt...
00:42:58:Tak po prostu działa Natura.
00:43:00:Tak więc znów, mówiąc prosto: tu jest Ojciec,|to w tym przykładzie jest Matka, a to jest|średnia geometryczna pomiędzy nimi dwoma.
00:43:09:Tak więc Większe (The Greater),|Mniejsze (The Lesser),|a tu jest Jedność/Jednia (The Unity).
00:43:13: Pierwotna Całość, zawiera także samą siebie|(jako swoją część). To dlatego Ojciec staje się|Synem lub hmm... sami możecie do tego dojść Mrugnięcie
00:43:23:Ok, więc tutaj mamy Jednię|i platońską Nieograniczoną Diadę.
00:43:28:Ich iloczynem jest 1 (postęp geometryczny)|ich różnicą jest 1 (postęp arytmetyczny)
00:43:31:I nie ma innej takiej liczby, która wraz ze swą|odwrotnością miałaby obie te własności naraz.|Więc...
00:43:36: Możemy tu trochę przeskoczyć...
00:43:38:Tak działa Natura, z jej całą|prostotą i ekonomicznością.
00:43:42:Widać wyraźnie, że cały Wszechświat|- od góry do dołu -  ma budowę fraktalną,|opartą na procesie złotego cięcia.
00:43:50:I jest on zarówno fraktalny, jak i holograficzny;|jest samopodobny, jest niezależny od skali: |bez względu na to, na jakim jego poziomie jesteś,|widzisz takie same wzorce.
00:43:58:Stąd mamy "Człowieku, poznaj siebie" -  jeśli|zrozumiesz siebie, zrozumiesz cały Wszechświat.
00:44:03:Oto, jak ta hermetyczna maksyma|zawiera się w samej Naturze.
00:44:06:Jednak Fi i fi, Większe i Mniejsze,|są niewymierne, nie mają wspólnej miary.
00:44:11:Nie da się ich wyrazić jako stosunku dwóch liczb|całkowitych. Ich rozwinięcia dziesiętne ciągną się|(po przecinku) bez końca.
00:44:16: Dlatego boska proporcja jest wyrażana poprzez|przybliżenia liczbami całkowitymi. I tutaj właśnie|wchodzi ciąg Fibonacciego.
00:44:24:Zaczynasz od 0 i 1, a każda nowa liczba|jest sumą dwóch poprzednich.
00:44:28:Im dalej idziesz, tym bardziej|uświadamiasz sobie...
00:44:31:A co mi tam:  3/2 = 1.5|5/3 = 1.666...|8/5 = 1.6 i tak dalej...
00:44:41:I (jak zobaczymy za chwilę) asymptotycznie dąży to|w kierunku złotego stosunku, który jest boskim|przyciąganiem wszystkiego w stronę siebie samego.
00:44:52:Gdy weźmiecie ananasa i spojrzycie na rzędy na nim,|to macie tu ich 13:  8 w jedną i 5 w drugą stronę.|Im bardziej są pionowe, tym jest ich więcej.
00:45:00: Podnieście szyszkę, a sekret natury|trafi prosto do waszej dłoni.
00:45:04:W zależności od rodzaju szyszki i jej wielkości|- na tej mamy 13 spiral idących wokół w tę stronę|i 8 idących w drugą.
00:45:11:Możecie znaleźć stosunek 8 do 5; 5 do 3.
00:45:15:Czasami można znaleźć na nich ciąg Lucasa,|ale te są wyjątkowe, są rzadkie.
00:45:20:W ciągu Lucasa jest coś bardziej czystego.|Jest jakby doskonalszy, a przez to bliższy|złotej proporcji.
00:45:27:Może spróbuję Wam to wyjaśnić w czasie|przeznaczonym na pytania.
00:45:31: Dobrze, przeskoczę część materiału.|Zobaczycie, że zdjęcie warte jest 1000 słów.
00:45:35:A zatem tutaj jest złota proporcja|- wielkie Fi na granicy...
00:45:39:Tu macie 1, tu 2, więc pomiędzy|jedynką i dwójką jest 1,5 (3:2 = 1,5)
00:45:44:Widzicie jak to porusza się w tę i z powrotem,|przybliżając się coraz bardziej i bardziej|z góry i z dołu, i tak do nieskończoności|- nigdy się nie zatrzymuje,
00:45:53:łącząc się ze złotą proporcją na granicy|(poziomie, na którym jest Fi - tł.)
00:45:56:Co jest w tym tak istotnego|dla studentów starożytnej mądrości?
00:46:00:Teoretycznie, zostało już ustalone, że złota średnia|- tak jak widzieliśmy u El Naschie’go - podniesiona| do potęgi trzeciej
00:46:08: pomaga w rozwiązywaniu najtrudniejszych|problemów w fizyce – ogólnie.
00:46:14:Składowe masy kwarków, które tworzą cząstki|elementarne są - jak zobaczycie - jej funkcjami.
00:46:21:Opiera się na niej "stała struktury|subtelnej" w Naturze.
00:46:25:Tak jak wykazał El Nashie, jest ona jak muzyczna|skala. Wszystko zakorzenione jest w subtelnej|średniej i jej złotym źródle.
00:46:32:Tutaj mamy właśnie te kwarki|i co ciekawe, kwarki - dolny i górny,|nazwano kiedyś 'Piękny' i 'Prawdziwy'.
00:46:39:W normalnej fizyce znajdziecie po prostu|kwarki górne i dolne, lecz te również występują.
00:46:44:I zauważcie, że one wszystkie są funkcjami|złotego stosunku i... to by było na tyle.
00:46:50:"To była najwyraźniej ważna cecha Starożytnej|Mądrości studiowanej przez Platona i jego|nauczycieli - Pitagorejczyków,"
00:46:56:"zakodowana w starożytnym świecie, np.|na płaskowyżu w Gizie - w jego świątyniach|i piramidach w pobliżu Kairu."
00:47:03:"Tę samą matematyczną zasadę wykorzystano|w proporcjach użytych w wielkiej piramidzie.
00:47:08:"w trójkącie południkowym (zobaczymy to) i w kącie|nachylenia korytarzy prowadzących w górę i w dół"|- wszystkie są pod kątem 26.5 stopnia.
00:47:17:W ten sposób uzyskujemy złotą proporcję.|Pamiętacie kiedy poprosiłem was, abyście|mieli oko na 26.5 stopnia?
00:47:23:Ok, tu jestem ja w Egipcie. Dobrze widzieć,|że poza wielbłądami są tam również konie.
00:47:27:A tu jestem u podstawy Wielkiej Piramidy.|Zdjęto z niej kamienną powłokę, by użyć jej|do budowy Kairu.
00:47:34:Aczkolwiek, u jej podstawy, można jeszcze|zobaczyć tę kamienną powłokę.
00:47:39:Tu jestem w Komnacie Króla. Robię swoje|własne pomiary sarkofagu króla.
00:47:45:Zauważcie, że gdy spojrzycie w dół,|możecie zobaczyć zastosowany tutaj kąt.|I możecie to rozpracować.
00:47:51:Nie potrzeba geniusza, by to rozpracować.|To tam jest, nadal się tam znajduje.
00:47:55:I oto co tutaj mamy.
00:47:56:Gdy weźmiemy trójkąt południkowy|i przepołowimy go w ten sposób,|to otrzymamy ten tutaj.
00:48:03:Jeśli ta linia - od środka na zewnątrz -|równa się 1, to ta staje się dokładnie Fi...
00:48:09:... a to jest pierwiastek z Fi,|jak widzieliśmy wcześniej na moim diagramie.
00:48:14:W swej książce "Świątynia człowieka"|Schwaller de Lubicz zauważa, że Złoty Podział|nie jest produktem matematycznej wyobraźni...
00:48:21:lecz naturalną zasadą praw równowagi,|co jest bardzo ważne.
00:48:27:Zrozumiecie czemu to jest takie ważne później,|kiedy dojdziemy do Listów Mahatmy.|(Mahatma Letters)
00:48:31:"Alexander Badawy przebadał ponad 50 świątyń|w Egipcie i odkrył, że zaprojektowano je|przy użyciu Liczb Fibonacciego"
00:48:38:i udokumentował to w niesamowitym i trudnym|do zdobycia dziele: "Projekt architektoniczny|starożytnego Egiptu: studium o systemie|harmonicznym", wydanym w 1965 r.
00:48:50:W książce Schwaller de Lubicza znajdziemy to,|co rozpoznacie jako Liczby Fibonacciego,|a zero byłoby tutaj.
00:49:00:Faktycznie idzie to tak: |0,1,1,2 i dalej w dół.
00:49:05:Te dwie można by połączyć, by rozpocząć ciąg|Lucasa. Jest to najbardziej zdumiewający ciąg|ze wszystkich.
00:49:12:To dlatego Wasza najświętsza liczba w teozofii|- liczba siedem, jest właśnie tutaj.
00:49:17: Ponieważ liczby (Lucasa) okazują się być potęgami|złotego stosunku (Fi) i jego wielkości odwrotnej (fi)|połączonych razem, aż do nieskończoności|i odjętych naprzemiennie.
00:49:29:I dają nam one liczby całkowite przyrody (natury).|Właśnie tutaj. To jest zupełnie niewiarygodne,|kiedy to widzisz.
00:49:35:"Geometria w sztuce egipskiej".|Widzimy książkę Else Christie Kielland.
00:49:41:Zauważmy tutaj...|Tak przy okazji,  ten konkretny slajd pokazywałem,|gdy pojechałem do Odessy na Ukrainie
00:49:48:na matematyczną konferencję "O harmonii matematyki"|gdzie wracaliśmy do Euklidesa, do nauk Akademii|(Platońskiej) i znaczenia Złotego Podziału.
00:50:00:Na egipskich płaskorzeźbach i rzeźbach odkrywamy linie|i punkty dające dowód na ich geometryczną konstrukcję.
00:50:07: Pomiary wskazują, że złoty podział przeważał w wśród innych podziałów jakich Egipcjanie używali do tworzenia boskiego porządku w obrazach i rzeźbach, na których bogowie mogli spoczywać.
00:50:18:To było dalej kontynuowane. Kolejna książka Kielland: „Geometria w sztuce greckiej”. I przeniosło się nawet do Norwegii, do Skandynawów. Wikingowie budowali te piękne statki, a później kościoły klepkowe.
00:50:31:A tu jestem na wznoszącym się przejściu, właściwie w Wielkiej Galerii prowadzącej do Komnaty Króla.
00:50:38:26.5 stopnia w górę, 26.5 stopnia w dół do czegoś, co Edgar Cayce nazwał odwróconą komnatą.
00:50:46:To znajduje się na zewnątrz, w pobliżu sfinksa. To dolna świątynia - coś czego nigdy nie byli w stanie wyjaśnić dopóki nie pojawił się Robert Temple.
00:50:54:I swojej książce na ten temat, zmierzył to i odkrył, że jest tam 26.5 stopnia.
00:50:59:To prowadzi donikąd. To po prostu model klucza|do otrzymania złotej proporcji i tego, w jaki sposób|funkcjonuje natura.
00:51:07:Kolejną rzeczą jest to, że Temple studiując stare zdjęcia zdał sobie sprawę, że podczas letniego przesilenia piramida Chefrena (Khafre) rzuca cień na bok wielkiej piramidy Cheopsa (Khufu) i ma on kąt 26.5 stopnia.
00:51:26: Pani Bławacka wyraziła się jasno, że podczas inicjacji w misteriach, sekrety proporcji i symetrii były wyjawiane wtajemniczanemu.
00:51:35:I oczywiście utrzymuje, że Platon był już uważany za pitagorejskiego „Interpretatora Świata” i że pitagorejska filozofia była tam jedną z głównych.
00:51:43:Ale spójrzcie na to. W "Doktrynie Tajemnej", tom 1|z 1888 r., na stronie 208. To jest jej kursywa.| Spójrzcie na to. Podsumuję to najpierw.
00:51:54:Co najbardziej znaczące, to właśnie symetria złotej proporcji (dodałem tu "złotej") była ujawniana w starożytnych inicjacjach, przekazywanych dalej przez adeptów "czwartej rdzennej rasy”.
00:52:06:Wyewoluowali oni do zaawansowanego|poziomu świadomości.
00:52:11:Nawet jeżeli wiemy, że jesteśmy "piątą rdzenną rasą”, to pomimo tego,
00:52:14:były tam wyższe stany świadomości "i to w tej|inicjacyjnej tradycji misteriów, wszystkich tych|reguł proporcji" - i Bławacka kursywą -|„nauczano w sposób starożytny, podczas inicjacji..."
00:52:27:"...i powinno zaznajamiać się z prawdziwie|świętą sztuką i zrozumieć..."
00:52:31:[to właśnie robimy na warsztatach świętej geometrii]
00:52:34:"...zrozumieć głębokie ezoteryczne znaczenie,|ukryte w każdej regule i prawie proporcji."
00:52:41:"Platońska wiedza inicjacyjna o stosunkach i proporcjonalnej symetrii osiągnięta w misteriach, została" - jak mówi Bławacka - "zachowana przez Witruwiusza,
00:52:50:który dał przyszłym pokoleniom prawa konstrukcyjne greckich świątyń dla nieśmiertelnych bogów, który sam był wtajemniczony i może to być studiowane tylko ezoterycznie." Cytat ze str. 209, tom 1.
00:53:02:Jak mówi w „Teozofii” z kwietnia 1887 roku, i to jest ważne, ponieważ George Henry Felt był zainteresowany świątynią Salomona.
00:53:13:Arka przymierza jest tą prostą ponieważ 2.5 łokcia na 1.5 łokcia to oczywiście...
00:53:21:Ile razy mnożymy 0,5 aby otrzymać 2.5?
00:53:25:Ile razy mnożymy 0,5 by otrzymać 1,5?
00:53:28:5/3 - to przybliżenia Fibonacciego do złotej proporcji - tak właśnie...
00:53:34: przynajmniej w głębszym znaczeniu, które Felt próbował|wykazać - tak przy okazji - w Żydowskiej Tanach, którą|nazwał starym testamentem. Cała jest kabalistyczna.
00:53:45:Rzeczy na powierzchni - i fundamentaliści ostatecznie będą musieli zdać sobie z tego sprawę - to nonsens!
00:53:50:To ma głębsze ezoteryczne znaczenie,|które jest tam wewnątrz.
00:53:53:Więc tak jak powiedziała, geometryczny klucz|- który tak naprawdę jest tylko jednym z 7 kluczy,|ale bardzo ważnym, znanym tylko wtajemniczonym -
00:54:00:leży również u podstaw struktur biblijnych,|włączając w to - jak widzimy - Arkę Noego.
00:54:04:Wracając do roku 1975. Piszę również o Alchemii,|bo o to w tym wszystkim chodzi.
00:54:09:Więc jeśli studiujesz alchemiczne teksty, patrz na obrazy,|ponieważ często kodują w obrazach sekrety.
00:54:19:Więc otrzymujesz heksagon, najgęściej upakowaną|przestrzeń, Chrystus w centrum.
00:54:23:A tu jest tynktura, a tynktura, to oczywiście|kamień filozoficzny.
00:54:28:To jest ta wyprawa po świętego Graala.
00:54:30:Więc jeśli patrzysz na symbolizm, to tu,|po raz kolejny widzisz pawia, pawi ogon.|Oczy w pawim ogonie są w sekwencji Fibonacciego.
00:54:39:Więc to wszystko, to metamorfozy.|To pozwala ludziom zaangażować się|w przemianę samych siebie (swej jaźni).
00:54:46:Filotaksja, czyli sposób rozmieszczenia liści.
00:54:49:Wszystko w naturze przepycha się i wiruje,|obracając się jednocześnie,
00:54:54:co daje nam spirale natury i jak zobaczymy, liście formują się na trzy podstawowe sposoby.
00:55:01:Ten jest okółkowy - pod kątem 180 stopni,|następnie nakrzyżlegle - pod kątem 90 stopni jak ten|oraz spiralnie (skrętolegle).
00:55:10:Spirala umożliwia maksymalne nasączenie, maksymalne nasłonecznienie, zapylanie przez pszczoły i owady, wtłaczanie wody w korzenie.
00:55:18:Na tym slajdzie są odwrócone,|ale nasz ważniak jest tutaj.
00:55:23:250.000 gatunków roślin naczyniowych, trzy sposoby ułożenia liści i zauważcie, że rozpiętość kąta idącego stąd - tutaj-tutaj-tutaj - to jest kąt 137.5 stopnia.
00:55:35:Widzicie tu złote cięcie na okręgu,|by go otrzymać.
00:55:38:80% z 250.000 gatunków roślin naczyniowych używa spiralnej filotaksji i najczęściej spotykana jest ta pod kątem 137.5 stopnia.
00:55:47:Teraz doszliśmy do George'a H. Felta.
00:55:49:"7 września 1875r Felt - inżynier i architekt, wygłosił|bardzo pouczający wykład "O zagubionym kanonie|egipskich proporcji" dla około 17 osób,"
00:56:01:"które zebrały się w pokojach H.P.B|na 46 Irving Place w Nowym Jorku."
00:56:06:"Felt pokazał w jaki sposób, na ścianie pewnej świątyni|można wpisać 'Gwiazdę Doskonałości', z której|można wyczytać cały sekret geometrycznych proporcji."
00:56:17:"Gwiazda Doskonałości składała się z koła z kwadratem|wewnątrz i na zewnątrz, zawierając zwykły trójkąt|(common triangle), dwa egipskie trójkąty i pentagon."
00:56:27:"Ten diagram nie tylko otwierał sekrety kabały, ale|zastosowany do egipskiej i greckiej architektury"
00:56:36:"ukazywał jak arcydzieła obu tych kultur|były konstruowane, łącznie z posągami."
00:56:40:"W muzyce, w kolorach pryzmatu, w układzie liści|i w obwodzie Ziemi, odkrył te same prawa|proporcji i harmonii."
00:56:49:Cytat pochodzi z: J. Ransom - „Krótka historia|Towarzystwa Teozoficznego”, str. 76-77.
00:56:55:Na stronie 77 znajdujemy: „Felt odkrył, że egipscy kapłani|byli adeptami w nauce magii i posiadali moc przyzywania|oraz używania duchów żywiołów."
00:57:04: Pamiętajcie, że żywioły powiązane są z czterema|z pięciu brył platońskich. Ziemia, powietrze, ogień|i woda - one mają swe geometryczne odpowiedniki.
00:57:15: Prawdopodobnie daję wskazówkę, której|może nie powinienem, ale robimy to...
00:57:18:„Pozostawili formuły na zapiskach, które|on rozszyfrował i skuteczne przetestował."
00:57:24:"Uważał, że najbardziej niezwykłe postacie egipskich świątyń nie były mityczne, lecz odzwierciedlały realne formy widziane przez "dusze" starych Egipcjan.
00:57:33:"Oświadczył, że postępując według pewnej formuły (odkrytej w Egipcie), mógłby wprowadzić siebie w szczególny stan umysłu...
00:57:42:...lub - jak sam mówił - przenieść lub przetransformować|swój umysł w inny stan, by móc zobaczyć te postacie.
00:57:49: Po tym wykładzie, nastąpiło założenie|Towarzystwa Teozoficznego.
00:57:54:"Trwała ożywiona dyskusja, podczas której pojawił się|pomysł pułkownika Olcotta, "że byłoby dobrą rzeczą|utworzyć towarzystwo do prowadzenia i promowania|takich tajemnych badań."
00:58:04:"Przekazał notatkę H.P.Bławackiej,|która wyraziła zgodę."
00:58:07:Nadal mają miejsce dysputy na temat tego,|czy to był pomysł H.P.B. czy Olcotta.
00:58:13:"Potem [Olcott] mówił o filozoficznym charakterze starożytnych teozofii i ich wystarczających zasobach do pogodzenia - jak w alchemii - wszystkich istniejących antagonizmów"
00:58:22:"i osiągnięciu pana Felta polegającym na wydobyciu Klucza do architektury Natury z nikłych fragmentów starożytnej tradycji."
00:58:31:"Olcott zaproponował utworzenie stowarzyszenia w celu badania nauki i religii, stowarzyszenia całkowicie eklektycznego, przyjaciela prawdziwej religii i wroga naukowego materializmu."
00:58:41:"Byłoby to jądro, wokół którego mogliby gromadzić się|chętni do wspólnej pracy przy organizowaniu|towarzystwa okultystów, tworzeniu biblioteki"
00:58:49:"i rozpowszechnianiu informacji dotyczących tych sekretnych praw natury, które tak dobrze znane były Chaldejczykom i Egipcjanom, ale były nieznane nowożytnemu światu nauki."
00:58:59:"Pan Felt miał nauczać właściwe osoby jak wzywać|i kontrolować elementale."
00:59:05:"Jednomyślnie uzgodniono, że towarzystwo ma być utworzone w celu studiowania i wyjaśniania okultyzmu, kabały etc." Przejdźmy dalej, bo wiele jeszcze zostało...
00:59:16: Dalej mamy maga z czterema żywiołami: Sylfami powietrza i Salamandrami ognia, Rusałkami wody i Gnomami ziemi, i oczywiście piątym byłby - jak dwunastościan - egipski kosmos sam w sobie.
00:59:32:"Na spotkaniu 13 września, Felt dalej opisywał swoje odkrycia. Uzgodniono, że nazwą dla zaproponowanego stowarzyszenia będzie Towarzystwo Teozoficzne."
00:59:43:Było to sześć dni po jego wykładzie.
00:59:45:Zgodzono się, że nazwa wyraża jednocześnie ezoteryczną prawdę, którą chcieli osiągnąć jak i podstawę feltowskich metod badań okultystycznych.
00:59:54:18 października, na pierwszym spotkaniu nowego Towarzystwa Teozoficznego ogłoszono, że jeżeli pan Felt będzie w mieście, to będzie kontynuował swoje egiptologiczne wykłady.
01:00:03:Cele Stowarzyszania były wyrażone bardzo prosto...|(czytam to ponieważ jest tu kaseta audio,|więc to też musimy robić)
01:00:10:..były one wyrażone bardzo prosto: "zbierać|i rozpowszechniać wiedzę o prawach,|które rządzą wszechświatem".
01:00:17:"Zasada Braterstwa" stała się|"dominującym celem pracy Towarzystwa"
01:00:21:18 września w "The Academy" ogłoszono,|że Bouton wydaje teraz pracę, która może|wzbudzić wielkie zainteresowanie.
01:00:35: Pracę napisał Felt i zatytułował ją (Kaballah...)|Zrobił on tak, że dodał (drugie) 'L' do Kabbalah Żydów|i rozpoznaje tu  „C A B A L”, rozpoznał tu Greków,
01:00:51:ale chciał, aby tę tutaj uogólniono|na Egipcjan i grecki kanon proporcji.
01:00:56: Pan Felt twierdzi, że (cytuję) "odkrył|prawdziwy geometryczny system Egipcjan,"
01:01:02:"dawno utracony i skwapliwie poszukiwany klucz,|którym Egipt otworzył tajemnice sztuki i natury”
01:01:08:"Pan Felt wierzy, że odkrycia te, po raz pierwszy|od 3000 lat, dadzą światu dokładną wiedzę"
01:01:14:"o tym niezwykłym systemie proporcji,|którego wszystkie późniejsze systemy|były tylko fragmentami i wypaczeniami."
01:01:22:Wybór pierwszych przedstawicieli 30 października.|Olcott zostaje Prezydentem. Wiceprezydenci to|Pancoast i Felt.
01:01:29:Sekretarz korespondencyjny: H.P. Bławacka.|Konsul stowarzyszenia: Judge.|Inni członkowie (na slajdzie - tł.)
01:01:36:"Olcott wygłosił przemówienie inauguracyjne i obiecał,|że dzięki swoim odkryciom, pan Felt, za pomocą|prostych przyrządów chemicznych"
01:01:44:"ukaże rasy istot - niewidzialne dla naszych oczu|postacie żywiołów"
01:01:48:[Kontynuujmy, bo to interesujące, co ma do powiedzenia.]
01:01:51:"a Towarzystwo Teozoficzne zajmie w historii|miejsce tego, które jako pierwsze ukazało|te 'podstawowe zasady' "
01:01:58:"wprawiając tym samym w osłupienie kościoły,|pozbawione wyobraźni akademie nauk,|materialistów i szemranych spirytualistów."
01:02:07:I co więcej, "od czasu neoplatoników i teurgików|z Aleksandrii rozproszonych przez chrześcijaństwo,|było to pierwsze odrodzenie nauk teozofii."
01:02:17:"4 kwietnia 1876 Cobb poinstruowany przez konsula, wystosował notę stwierdzającą, iż pan wiceprezydent Felt jest gotowy do wygłoszenia serii wykładów."
01:02:27:"Informacja ta miała być traktowana jako poufna|z uwagi na przestrzeganie zasady dochowania|tajemnicy, jaka teraz obowiązywała."
01:02:33:Musicie sobie zdać sprawę, że w tym momencie|dzieje się coś w kwestii dochowania tajemnicy|na głębszym poziomie.
01:02:41:Felt podał im tematy swoich wykładów.
01:02:43:To jest bardzo interesujące. Myślę, że warte tego, abyśmy na to spojrzeli.
01:02:47:"Prezentacja wykazująca, że wszechświat jest zbudowany|według ściśle Geometrycznych Zasad; wraz z ilustracjami|roślinnych, chromatycznych, harmonicznych|i astronomicznych praw."
01:02:57:Czytałem w jego preambule, iż [Felt] ma wrażenie,|że starożytni odkryli to dzięki studiowaniu niebios,|dzięki wnikliwości astronomicznej i późniejszym|wglądom w naturę.
01:03:11: Drugi wykład: |„Zastosowanie Prawa w egipskich, greckich, rzymskich|i hebrajskich konstrukcjach (świątyniach, posągach, etc.)”
01:03:19:Tych dwóch wykładów jednak nie wygłosił.|I to jest to - coś się stało.
01:03:24:Trzeci: |„Praktyczne eksperymenty z elektrycznością i chemią,|ukazujące egipską filozofię ewolucji.”
01:03:31:I czwarty: |„Filozoficzne eksperymenty dotyczące ich|spirytualistycznych wierzeń, inkarnacji, etc."|(Ransom, str.89.)
01:03:39: Pierwszy wykład został wygłoszony, ale dopiero w lipcu.|Felt wygłosił też drugi, ale potem znowu ich zawiódł.
01:03:45:"Byli lekko zniechęceni fiaskiem Felta,|ale okazało się, że nie ma zastępcy."
01:03:50:"Liczyli również na to, że H.P.B objawi swoje moce,|ale ona także odmówiła pokazu najmniejszego|ich przejawu na tych spotkaniach."
01:04:00:I tu właśnie pojawia się temat dochowania tajemnicy.|Jedna z grup, z którą teraz pracuję, grupa Marca Demarest|wraz z roboczą grupą Felta
01:04:07: doszła do wniosku, że "wygląda na to, iż Felt czuł się|skrępowany przysięgą dochowania tajemnicy i poprosił|konsula stowarzyszenia o pozwolenie na pisanie."
01:04:19:A najważniejsze jest to, że w swoim notatniku|Bławacka umieściła wycinek ze "Sztandaru Światłości"|odnoszący się do przemówienia inauguracyjnego Olcotta| ze stycznia 1886r.
01:04:29:i dodała swe odręczne oświadczenie: „A pan Felt zrobił to w obecności wszystkich 9 osób”, (w: "Dzieła Zebrane", tom I, str. 192-193)
01:04:40: Pod koniec 1887, w „Izyda Odsłonięta” tom I,|Bławacka napisała:
01:04:46:„Jeśli chodzi o praktyczne rezultaty|uzyskiwane dzięki badaniom geometrii,"
01:04:51:"to bardzo szczęśliwie dla studentów, którzy wkraczają w etap działania, nie musimy już dłużej zadowalać się jedynie przypuszczeniami."
01:04:59:"George Felt (...) pewnego dnia może być uznany|za największego mierniczego epoki."
01:05:05:Nie będę przez to przechodzić, bo myślę, że warto|byście poświęcili trochę czasu, aby zobaczyć...
01:05:09:To jest bardzo ważne... Hm...|Cóż, pozwólcie, że zrobię to szybko.
01:05:14:"Fundamentalny diagram, do którego odnosi się|cała nauka o podstawowej geometrii|płaskiej i przestrzennej,"
01:05:20:tworzący arytmetyczne systemy proporcji|w sposób geometryczny
01:05:26:i dający się zidentyfikować w pozostałościach|architektury i rzeźbiarstwa w dokładny sposób,
01:05:33:używany był przez Egipcjan jako podstawa|dla ich astronomicznych obliczeń, w ich religijnym|symbolizmie, etc. Będziemy kontynuować.
01:05:44:Sądzi się, że Zirkoff w swoich notatkach do "Izydy|Odsłoniętej" przypuszcza, że nigdy nie znaleziono|żadnej wskazówki w tym nieopublikowanym|(wówczas) manuskrypcie.
01:05:55:Nie jesteśmy tego tacy pewni i oczywiście|jeżeli ktokolwiek z Was jest tym zainteresowany|albo ma wiedzę na temat grupy Felta, której|jestem członkiem, to proszę dajcie mi znać.
01:06:05:Mamy np. to zdjęcie kartki, która się ukazała: |„Kanon greckich proporcji”, z napisem „Kabała|Egipcjan”, wydanej przez spółkę Beltona.
01:06:17:Szczerze mówiąc, to po raz pierwszy zetknąłem się|z tym w "Claude Bragdona & the Beautifull Necessity”.
01:06:22:Wystawili to dopiero w uniwersytecie Rochester,|w tamtejszej bibliotece.
01:06:28:A tu jest Claude Bragdon, który zaprojektował|budynek, w którym jesteśmy.
01:06:32:A tu jest to co on pisze.|To jest ważne.
01:06:36:Bragdon - którego dwunastościan i dwudziestościan znajdują się tutaj, na zewnątrz budynku - napisał 15 września 1936r do swego przyjaciela artysty
01:06:44: o przypadkowym spotkaniu z Violą de Gruchy, która otrzymała od odwiedzającego ją doktora część manuskryptu Felta. Nie wiemy jak obszerną.
01:07:00:„Poznałem kilka nowych sióstr delfickich.|Niektóre z nich są rzeczywiście nadzwyczajne,|a szczególnie Viola de Gruchy.
01:07:08:"Studiowała sztukę z Denman Ross i Giles, i na nowo|odkryła kanon proporcji starożytnych Egipcjan,|w starych egipskich manuskryptach, które trafiły|do niej w przedziwny sposób."
01:07:19:"Felt poświęcił całe swoje życie na to badanie,|ale wszystko poza fragmentem zostało|zniszczone przez pożar w Bostonie”
01:07:24:Ten fragment otrzymała od doktora. Najwyraźniej|ten fragment przetrwał pożar. Myślę, że o tym tu mówi.
01:07:32:„Pewne rzeczy, które mi pokazała|były bardzo imponujące."
01:07:35:Nowe i bezpośrednie sposoby otrzymywania prostokątów|pierwiastkowych z okręgu” (pierwiastek z 2,3,5)|"i wszędzie pojawia się złota proporcja..."
01:07:47:Chcę pozostawić wam czas na pytania,|więc bardzo szybko pokażę niektóre ze zdjęć,|abyście mogli rzucić na nie okiem.
01:07:54:Nie pokażę wam zdjęć które posiadam,|a które są dziełem Felta, ale...|Hambidge był ważny w ich rozwijaniu...
01:08:03:To jest Jay Hambidge. To są jego prostokąty pierwiastkowe.|Znajdują się w mojej książeczce o złotym podziale.
01:08:08:To znajduje się na okładce mojej książeczki.
01:08:11:Tu jest Da Vinci i to jak dokonywał on podziału,|używając prostokąta o przekątnej równej pierwiastkowi z 5.
01:08:17:Tu są prace Michała Anioła analizowane|przez Roberta Hupkę.
01:08:22:Felt wspomina o Apollo Belwederskim,|którego tu widzimy.
01:08:26:Tu widzimy, moi przyjaciele, pracę Lance Harding’a|- jego analizę Wenus z Milo.
01:08:34: Doryphoros to coś wielkiego. To był kanon Polikleta.|Został zniszczony. Mamy pewne fragmenty.
01:08:41:Widzimy ten kanon u Egipcjan. Widzimy|w złotej mandali, użytej w zodiaku z Dendery.
01:08:47:Cesariano to robił. Jeżeli spojrzycie z bliska|to zobaczycie, że pępek przecina to|w złotej proporcji.
01:08:53: Da Vinci, Munich Kouros. Czasem, jak zobaczycie,|ma to wysokość ośmiu jednostek
01:09:01:z trzema jednostkami tutaj i pięcioma tutaj,|więc byłaby to proporcja 5 do 3.
01:09:07:'Fi' u Apollo Belwederskiego,|Zeisinga.
01:09:10: Desiderius Lenz|- po raz kolejny złota proporcja.
01:09:13:Widzicie ją w pracach Lance Harding’a,|które wykonał do mojej książki.
01:09:17:Widzicie ją tutaj w (pierwszym) egipskim kanonie.| Tu zrobili tak, że od góry mamy 18 do 11 (pępek)
01:09:25:Jak spojrzycie na liczby Lucasa,|to znajdziecie to.
01:09:27:To jest drugi kanon egipski.|Tons Brunes również to robi.
01:09:32:Tu jest moja książeczka.
01:09:33: Później pracowałem z Alexey'em Stakhov'em|- „Matematyka Harmonii”.|(www.goldenmuseum.com)
01:09:38:To jest nadzwyczajna książka.|Ja tylko mu asystowałem.
01:09:41:A tu jest ostatni punkt, który musimy poznać.
01:09:44:„Złota Proporcja nie jest produktem matematycznej|wyobraźni, lecz NATURALNĄ PODSTAWĄ PRAW|RÓWNOWAGI” - według Lubicza, którego widzieliście.
01:09:52:Oto i są Listy Mahatmy.|„Platon był piątym Krążącym”, który przybył|z przyszłości, by nauczać nas w teraźniejszości."
01:09:59:„Rozpoznajemy tylko jedno prawo we wszechświecie,|prawo harmonii, doskonałej równowagi”|- „List Mahatmy nr 7, w porządku chronologicznym.
01:10:10:Tu jest Środkowa Ścieżka buddystów.|Znajduje się w miejscu złotego cięcia.
01:10:15:„Boska proporcja” - moja książka,|która niedługo się ukaże.
01:10:18: oraz „Złoty podział i źródła teozofii”...
01:10:21: Dobrze, mamy troszkę czasu na pytania.|Myślę, że zmieściłem się dość blisko naszego|godzinnego limitu.
01:10:28: Dobrze, pytania...
01:10:29:- Proszę poczekać na mikrofon.|Jeśli macie pytania proszę unieść rękę.
01:10:42:– Dlaczego jesteś w śmiertelnym niebezpieczeństwie?
01:10:48:– Teraz, skoro wspomniałeś o tym na żywo...
01:10:52:Cóż, znam ludzi, którzy odkryli podobne rzeczy|i powiedziano im, że nie mogą publikować.
01:10:59:Ja powiedziałem rycerzowi,|by pozostał na podsłuchu...
01:11:05:Jeden z moich nauczycieli, powiedział mi|"co ty robisz?" Przecież Platon nie chciał o tym|mówić otwarcie, więc "co ty do diabła robisz?"
01:11:14:Mój pogląd na to jest taki, że nadszedł czas,|by to co było ukryte stało się jawne.
01:11:19:Świat jest naprawdę w ciężkim stanie|i myślę, że przez wyciągnięcie tych rzeczy|robimy światu przysługę, ale to moja opinia.
01:11:34:Inne pytania?
01:11:39:- Nie wiem kto dał ten opis, myślę, że to Olcott. Opisał tę podstawową figurę, z którą Felt pracował:
01:11:51: koło w kwadracie, w trójkącie|i tam była egipska rzecz
01:11:55:- Dwa egipskie trójkąty, pięciokąt i sześcian.
01:11:59:– I sześcian? Czy twoja feltowska grupa|próbowała odtworzyć to co widział?
01:12:04: Ponieważ wiem z rozmów z kimś z teozoficznej strony,|że to był rodzaj tajemnicy. Czym jest ta figura,|którą opisywał?
01:12:16:- Bardzo dobre pytanie. Spotkałem się z kilkoma|rysunkami Bragdona, jak również Violi de Gruchy,|czasami nie było pewne (który był czyj)
01:12:29:Znamy kilka podpisanych przez Bragdona.|One tak naprawdę nie trafiły do przestrzeni publicznej.
01:12:35:I dlatego byłem bardzo ostrożny dziś wieczorem,|z szacunku do grupy, z którą pracuję. Mogłem je|również Wam pokazać, ale zdecydowałem, że nie,|że na razie lepiej trzymać te rzeczy w ukryciu.
01:12:46:Jednak będą opublikowane i widziałem dwa|naprawdę nadzwyczajne rysunki, które wydają się|łączyć właśnie te rzeczy, o których mówiłeś.
01:12:54:A to co się dzieje jest podobne do ostatniej księgi,|prawdopodobnie ostatniego twierdzenia Euklidesa,
01:13:02:gdzie porównuje on proporcje sześcianu, dwudziestościanu i czworościanu, i ich ściany.
01:13:11:Robili tak, że otrzymywali pierwiastek z 2,3,5|i tworzyli z tego jeden obraz, który jest|kompletnie oszołamiający.
01:13:18:Tym co robili (i jestem pewien, że Felt robił|to samo) było kodowanie tego kolorami.
01:13:25:Więc, np. kwadrat pomalowali... myślę, że na zielono,|a dla pięciokąta użyli żółtego. Używali różnych kolorów.
01:13:34:W ten sposób, pomaga ci to w wyjściu poza obraz|i zaczynasz widzieć do czego oni rzeczywiście zmierzają.
01:13:40:Więc ponownie, dając ci krótką odpowiedź,|wygląda na to, że jest tam trochę materiału|i widziałem całkiem sporo rysunków.
01:13:47:Być może w sobotę (dla tych z Was, którzy|przyjdą na warsztaty) mógłbym zrobić rysunki|i możemy się niektórym przyjrzeć.
01:13:57:Tak, proszę pani.
01:14:00:– Mogę zrozumieć stowarzyszenia starożytnych ludzi,|dlaczego wymagane było dochowanie tajemnicy,|bo... nie wiem dlaczego..., ale mniejsza z tym...
01:14:11:ale w dzisiejszych czasach; czy oni|sądzą, że stanie się coś niesłychanego,|jeśli zostanie to ujawnione?
01:14:18:– Cóż... najlepszy sposób, w jaki mogę| na to odpowiedzieć jest taki:
01:14:23:Michael Baron, mój dobry przyjaciel, który zrobił|te geometryczne, platońskie i archimedesowe bryły,|które mamy zamiar robić w sobotę.
01:14:32:[Użyjemy niektórych jego modeli i złożymy je w całość.]
01:14:35: Pojechał do Los Alamos, by zrobić rodzaj warsztatów|o tym jak ludzie mogą razem pracować,|używając różnych brył.
01:14:43:I nie mógł uwierzyć, że na widowni powstało wielkie|poruszenie. Bo oni pomyśleli: "mój boże, on odkrył|niektóre z najbardziej tajnych informacji jakie posiadamy".
01:14:51:A to dlatego, że jeśli spojrzycie na wybuch nuklearny,|to odkryjecie, że te same rzeczy, które tworzą naturę...
01:14:57:...że to co twórcze jest również destrukcyjne.|Jak powiedział Heraklit "droga w górę|i droga w dół jest jedna i ta sama".
01:15:04:Więc w tym sensie, być może niektórzy ludzie|mogliby to uznać za bardzo, bardzo niebezpieczne.
01:15:10:Mam na myśli to, że istnieją siły stwarzające wszechświat,|ale jest też Sziwa - moc destrukcyjna.
01:15:16:I nie mówię tutaj o Sziwie w złym sensie, ale tak tak...
01:15:20:- Bo potem ta droga biegnie do góry...
01:15:22: Dokładnie tak i na to właśnie liczymy.|To coś, co przychodzi na koniec cyklu. Jest wiele|rzeczy, które  rozumiem teraz z Krishnamurtiego,
01:15:34:z ich Awatara, z ekspresji Bodhisattwy, która z niego|emanuje. On nie odwrócił się od tego. Teraz wiemy,|że został usunięty w cień za życia.
01:15:48:On oraz ci, którzy to opisują, mówią o cyklach,|o wielkich cyklach i krótszych cyklach.
01:15:56:Sądzę, że Aryel Sanat jest jednym z autorów,|który jest bardzo, bardzo dobry w tym temacie.
01:16:02:Więc możemy być na końcu cyklu, który jest początkiem|nowego cyklu i jest to czas, w którym prawdopodobnie|musimy wyciągnąć tajemnice na zewnątrz.
01:16:11: Powinienem był powiedzieć, że miałem jednego|nauczyciela, który powiedział: "czy zdajesz sobie|sprawę, że to ma karmiczne konsekwencje?".
01:16:17:Wiec ponownie - musimy to wyciągnąć i podzielić się tym.|To jest część dziedzictwa Towarzystwa Teozoficznego.
01:16:25:To dlatego tutaj jestem. Jest to próba ponownego|zapoznania się z tym, co było tu prawdopodobnie|przez cały czas. Dziękuję.
01:16:38:To od Lamy...
01:16:40:Mandale, które tworzysz budzą świadomość i muszą być dokładnie wykonane. Inaczej skończysz na dezorganizacji. Wiesz...
01:16:54:...więc święte jest dobre.
01:16:56:- Tak...
01:16:58:To dobra uwaga. Mandale same w sobie|są reprezentacją kosmosu, życia i świadomości.
01:17:05:– Uwolnienia poprzez grzech.
01:17:07:– Oczywiście. Dlatego kiedy tworzymy świętą geometrię,|robimy to jako duchową praktykę, która jest tworzona|bardzo, bardzo ostrożnie.
01:17:16:To tak naprawdę rodzaj techniki medytacyjnej, ponieważ uczysz się o wewnętrznych związkach, jakich użyła boskość -
01:17:25:- cokolwiek to jest lub jakkolwiek to działa - to my to naśladujemy w tym procesie, więc tak zgadzam się z tobą.
01:17:31:Jest to bardzo święty akt i trzeba do niego podchodzić z bardzo, bardzo, wielką precyzją.
01:17:37:– Święty...|a nie tajny...
01:17:39:– Święty... to dobry sposób, by to przedstawić...|Dziękuję!
01:17:45:Zapraszamy do dyskusji na|forum.swietageometria.info

HEADER 

#1 Wiktoria 2015-04-10 09:33
Jestem głuipa/
Cytuj Zgłoś administratorowi
#2 .Leszek 2015-04-10 13:54
Cytuję Wiktoria:
Jestem głuipa/

Nie sądzę. Po prostu, ludzie posiadają różne zasoby wiedzy, bo nie sposób czytać (lub oglądać)wszystkiego... :)
Cytuj Zgłoś administratorowi

Dodaj komentarz